Napęd elektryczny do magazynowania energii na statku
Nasze produkty rewolucjonizują rozwiązania w zakresie magazynowania energii dla stacji bazowych, zapewniając niezrównaną niezawodność i wydajność działania sieci.
Wartości homologacyjne mówią o 400 km, jednak by się do nich zbliżyć lub je przekroczyć, trzeba delikatnie operować gazem, z umiarem używać odbiorników prądu, a najlepiej jeździć po mieście, gdzie napęd elektryczny okazuje się bardziej efektywny niż na trasie. I tu dochodzimy do sedna sprawy. Kto eksploatuje auto niemal ...
Benzynowy czy elektryczny? Jaki napęd wybrać?
Wartości homologacyjne mówią o 400 km, jednak by się do nich zbliżyć lub je przekroczyć, trzeba delikatnie operować gazem, z umiarem używać odbiorników prądu, a najlepiej jeździć po mieście, gdzie napęd elektryczny okazuje się bardziej efektywny niż na trasie. I tu dochodzimy do sedna sprawy. Kto eksploatuje auto niemal ...
Zastosowanie falowników Danfoss w napędach hybrydowych …
Do magazynowania energii można wykorzystać szeroką gamę ogólnie dostępnych baterii akumulatorów. W artykule ograniczono się do przedstawienia przykładu hybrydowego napędu statku. Obszar aplikacji, w których można stosować różne konfiguracje układu hybrydowego jest jednak znacznie szerszy i obejmuje maszyny górnicze, lokalne elektrownie wiatrowe i wodne …
Materiały dydaktyczne do wykładów z przedmiotu Okrętowe …
siłowni okrętowej jaką jest napęd statku. Sprawność ogólna jest definiowana jako stosunek mocy na wale silników głównych do całkowitego strumienia energii doprowadzonej w paliwie, spalanym przez wszystkie wymagające tego urządzenia zainstalowane na statku [2]. Opisuje to zależność: n i ei di es os B W N 1 ( ) 3600 (1.8)
Samochód elektryczny jako magazyn energii? To rozwiązanie …
Samochody elektryczne mogą działać jako mobilne magazyny energii dzięki technologiom V2H i V2G. Jednak na razie jest to kosztowne i wymaga dalszych inwestycji w infrastrukturę. Projekty pilotażowe w USA, Japonii i Europie wykorzystują samochody elektryczne do stabilizacji sieci energetycznych, co pokazuje potencjał tej technologii.
Metoda określania zapotrzebowania energii do napędu statku, energii ...
W artykule przedstawiono oryginalną metodę określania zapotrzebowania energii do napędu statku, energii elektrycznej oraz wydajności kotłów dla nowoczesnych statków pasażerskich, na etapie wstępnego projekto-wania statku przy wykorzystaniu metod statystycznych. Key words: passenger ship, main propulsion, boilers, electric power Abstract
Wymienne zbiorniki energii ZES – napęd dla statku
Z pakietem ZES 2000 kWh statek może pływać od 2 do 4 godzin. Z 2 ZESpackami na pokładzie może pokonać dystans od 60 do 120 km. Gdy statek dopływa do następnego terminala, wymiana akumulatorów na nowe zajmuje zaledwie 15 minut. Elektryczny układ napędowy statku jest bezemisyjny i nie powoduje prawie żadnego hałasu.
Prace elektryczne na statkach
Instalacje elektryczne na statkach składają z różnych obwodów – dla napięć prądu przemiennego (do napięć 500V i 1000V), do napięć sięgających powyżej 1000V oraz jedno- i dwuprzewodowe do prądu stałego. Okręty posiadające tylko jedną rozdzielnice muszą dzielić jej szyny zbiorcze na oddzielne sekcje. W przypadku kiedy rozdzielnic na statku jest więcej musi istnieć ...
Napęd elektryczny historia i teraźniejszość – ELIT News
Przyjrzyjmy się zatem, jak ewoluował napęd elektryczny na przestrzeni dziejów techniki motoryzacyjnej. Historia samochodów elektrycznych. Zaczęło się bardzo wcześnie – nawet jak na historię motoryzacji w ogóle. Gdzieś między rokiem 1832 a 1839 w Szkocji powstał pierwszy powóz napędzany silnikiem elektrycznym. Jego konstruktorem i właścicielem był Robert …
SYSTEMY HYDRAULICZNE NA STATKACH MORSKICH
I Eksploatacja i testy 496 AUTOBUSY 6 /2017 Andrzej BANASZEK, Zbigniew ŁOSIEWICZ, Tadeusz MIKUŁA SYSTEMY HYDRAULICZNE NA STATKACH MORSKICH - BEZPIECZEŃSTWO EKSPLOATACYJNE I EKOLOGICZNE W artykule omówiono napędy hydrauliczne na statkach morskich według wybranych kryteriów.Zidentyfikowano zagroże- nia …
Działanie napędu samochodu elektrycznego | Knauf Automotive
Ich szerokie wykorzystanie wynika przede wszystkim z wysokiej gęstości energii, długiej żywotności i stosunkowo niskiej masy. Komponenty z EPP w budowie akumulatora do samochodu elektrycznego. Jak działa samochód elektryczny? W przypadku takich pojazdów praca silnika opiera się na konwertowaniu energii elektrycznej w mechaniczną ...
Usługi elektryczne okrętowe
W sytuacji, gdy na statku istnieje wiele rozdzielnic, konieczne jest zapewnienie możliwości wymiany energii między nimi. Rozdzielnica główna powinna być wyposażona w oddzielne obwody zasilające napęd elektryczny oraz osobne napędy dla mechanizmów odpowiedzialnych za pracę silnika głównego, pomp pożarniczych, pomp zęzowych i urządzeń kotwicznych.
Enphase System magazynowania energii Enphase – przewodnik …
Urządzenia do magazynowania energii Encharge pełnią kluczowe funkcje w systemie. Akumulatory umieszczone wewnątrz modułu Encharge gromadzą energię do późniejszego wykorzystania. Mikroinwertery IQ 8X-BAT przekształcają zgromadzoną energię w użyteczny dla Twojego domu prąd przemienny. Encharge komunikuje się z bramą Envoy za pośrednictwem …
HYBRYDOWE UKŁADY NAPĘDOWE LOKOMOTYW …
mobilne zasobniki energii do magazynowania energii hamowania (w przypadku braku możliwości przekazywania odzyskanej energii do sieci trakcyjnej) wykorzystywanej następnie podczas eksploatacji pojazdu bez sieci trakcyjnej. Widok ogólny układu magazynowania energii zabudowanego na tramwaju Combino Plus MST (firmy Siemens) przedstawiono na rys.1, …
Propozycja modernizacji układu napędowego pasażerskiego statku ...
Na podstawie badań eksperymentalnych przeprowadzonych na rzeczywistym statku wyznaczono zapotrzebowanie na moc napędu w funkcji prędkości oraz obliczono pojemność akumulatorów. Abstract: The paper presents results of experiment-based tests of power demand, which were carried out on a 25 m long, his - torical passenger ship. Two version ...
Elektryczne napędy główne na statkach
– M.H.Jacobi, projektuje pierwszy silnik do napędu statku 1886r. – łódź z napędem elektrycznym „Elektra" 2017-02-05 4 Napęd główny (śruby) mechaniczny Silnik główny o stałej prędkości obrotowej, brak swobody wyboru prędkości SG -Gorsze wykorzystanie przestrzeni Wyższy poziom hałasu i wibracji (sprzęgło, przekładnia, sztywne zamocowanie silnika głównego ...
Instalacje elektryczne na okrętach – co powinieneś o nich wiedzieć?
Zapotrzebowanie na energię. Do instalacji elektrycznych na okrętach zalicza się elektroenergetyczne ... który część energii pobiera z ogniw paliwowych i paneli słonecznych – takie rozwiązania stosowane są na niektórych promach, jachtach i statkach pomocniczych. Instalacje elektryczne. Okrętowe instalacje elektryczne składają się z kilku obwodów – dla …
Polskie Stowarzyszenie Magazynowania Energii | Rynek Elektryczny
Eksperci Polskiego Stowarzyszenia Magazynowania Energii pracują w zespołach doradczych, wypracowują stanowiska i współpracują z partnerami w działaniach na rzecz polskiego rynku magazynowania energii. Zarząd Stowarzyszenia efektywnie realizuje cele statutowe dzięki wieloletniemu doświadczeniu zawodowemu zdobytemu podczas prac przy …
Elektryczny napęd trakcyjny
2.2.1. Tramwajowy napęd elektryczny : 28: 2.2.2. Kolejowy napęd elektryczny : 42: 2.2.3. Samochodowy napęd elektryczny : 50 3. STEROWANIE W NAPĘDZIE TRAKCYJNYM Z SILNIKAMI PRĄDU PRZEMIENNEGO: 59: 3.1. Sterowanie momentem obrotowym silnika jako podstawowe zadanie w napędzie trakcyjnym : 59: 3.2. Trakcyjny napęd asynchroniczny : 81: …
Perspektywy obsługi miast autobusami elektrycznymi
wykorzystywać do innych celów, na przykład do magazynowania energii. Koszt wymiany baterii szacuje się na około 600 tys. zł. Ze względu na wykorzystywane technologie, innowacyjne rozwią-zania oraz ograniczoną wielkość produkcji, przekładającą się na wysoki koszt jednostkowy, cena autobusów elektrycznych jest dwukrotnie większa niż pojazdów o tradycyjnym napędzie. Koszt ...